Cookies

Deze site gebruikt cookies waar we uw toestemming voor nodig hebben. Meer informatie

MatchWorn­Shirt

MatchWornShirt opereert temidden van professionele sportclubs, diens goede doelenstichtingen en de fans. Aan die laatste doelgroep biedt het bedrijf een kans om de eigenaar te worden van een unieke en tastbare herinnering door wedstrijd-gedragen shirts via een online openbare veiling aan te bieden.
Afbeelding van voetballers.

Het team van MatchWornShirt werkt rechtstreeks met ‘s werelds grootste voetbalclubs om het proces van shirt inzameling, de ‘online live auctioning’ tot aan de logistieke en financiële afhandeling uit handen te nemen. De veilingopbrengsten stromen doorgaans door naar de goede doelenstichtingen van de clubs. Zij worden geholpen om nieuwe vormen van fondsenwerving te ontgrendelen en te optimaliseren. Zo kan de kracht van sport optimaal ingezet worden om een positieve maatschappelijke impact te creëren.

De unieke propositie voor fan en club vertaalt zich door naar de technologie van het bedrijf. De tech die MatchWornShirt benodigd is voor de automatisering van haar processen is zó opzichzelfstaand dat er geen kant-en-klare of best-of-breed oplossing kan worden aangekocht. Daarom investeert zij al vanaf de oprichting in eigen softwareontwikkeling om een internationaal fan engagement platform te creëren.

Een microservices-oriented benadering

Clubs waarmee MatchWornShirt partnerships heeft opgezet hebben wereldwijde erkenning en enorme fan bases. Het belang om software met een hoge kwaliteitsstandaard te ontwikkelen, die schaalbaar is en maximale waarde toevoegt voor club en diens fans is dan ook groot. Over de technische ondergrond van de software is dan ook goed nagedacht.

Om het meest toonaangevende fan engagement platform ter wereld te worden, heeft het ontwikkelteam gekozen voor een microservices-oriented benadering om deze ambitie kracht bij te zetten. In deze opzet is de code van verschillende platformfunctionaliteiten in zelfstandige microservices opgezet. Dit maakt opschaling van specifieke onderdelen van het platform mogelijk, alsook zonder onderbreking schakelen naar een backup microservice, zodra een systeemfout zich voordoet. De performance en beschikbaarheid van het platform kunnen zo worden waargemaakt.

Het Fan Engagement Platform

Voor het microservices netwerk van het platform worden technisch vernieuwende concepten toegepast die binnen development communities vooralsnog minder tractie krijgen dan de concepten die voor de ontwikkeling van monolithische systemen worden toegepast. Aan de uiteindelijk geschreven code gaat dan ook pionieren vooraf, bestaande uit het zoeken naar oplossingen en het valideren of deze werken.

Voor het slechten van technische obstakels die zij in de softwareontwikkeling ervaart, ondersteunt Ugoo met een ‘van a tot z proces’ in het aanvragen van de WBSO-regeling. Voor een nog jonge organisatie met ambitieuze groeiambities helpt deze regeling MatchWornShirt met het verlagen van de kosten voor deze risicovolle ontwikkelactiviteiten. Daarmee creëert het een vliegwieleffect om met de middelen die in het budget vrijkomen nieuw technisch personeel aan te trekken om groeiplannen kracht bij te zetten.

Samenwerking MatchWornShirt en Ugoo

Sinds 2020 is Ugoo de strategische partner van MatchWornShirt op het gebied van subsidieverwerving. In deze samenwerking hebben we naast de WBSO, de MIT Haalbaarheid met succes aangevraagd.

Naast het verkennen van mogelijkheden en het aanvragen van de subsidies ondersteunt Ugoo ook bij de inrichting van administraties en het uitvoeren van periodieke checks hierop om ‘in control’ te blijven.

Het aanvragen van subsidies is een joint effort. In de samenwerking zijn wij verantwoordelijk voor de regie en de uitvoering van de ontwikkeling. Ugoo biedt een professioneel proces: van het plannen van tijdige gesprekken, tot het stellen van doortastende vragen voor het verzamelen van technische input om vervolgens met een technisch valide en doeltreffende aanvraag terug te komen. Het subsidiesucces dat tot nu toe is behaald bewijst dat wij samen een sterk team vormen.
Tijmen Zonderwijk, Founder

Met hulp van Ugoo heeft MatchWornShirt met regelmaat de WBSO-regeling met succes aangevraagd. De eerst ingediende aanvraag kon daarbij zelfs op een compliment rekenen van de subsidieverstrekker!

Logo van MatchWornShirt, gedrukt op een voetbalshirt.
Foto van Peter Laurens van Keulen.

DIT IS PETER LAURENS, CONSULTANT INNOVATIE!

Gedreven door nieuwsgierigheid over wat mijn klanten drijft en de toekomstplannen zij voor zich zien, ben ik verantwoordelijk voor het aanvragen van innovatiesubsidies namens deze bedrijven.

Stuur Peter Laurens een bericht